مدرک بین المللی ابزار شناسی

مدرک بین المللی ابزار شناسی

ابزار شناسی شاخه از علم فنی و تخصصی ،به چگونه به کارگیری از ابزارهای گوناگون در صنعت های مختلف می پردازد.اپراتورها و مهندسین برای پایین اوردن هزینه تعمیر و نگه داری ماشین الات و کم کردن هزینه های خرید ابزار های مختلف برای کارهای گوناگون همیشه در تلاشند.

در حین براده برداری با صرف حداقل زمان، حداقل مصرف ابزار ، کمترین فشار به قطعه و ماشین آلات بیشترین حجم براده برداری را انجام دهند و به درستی میدانیم ماشین کاری ما زمانی به نقطه بهینه میرسد و از نظر اقتصادی به صرفه تر می شود که با رعایت اصول مهندسی و دقیق، حجم براده برداری در واحد زمان را افزایش دهیم.

این امر منوط به این موضوع می شود ، که ما متد های بهینه سازی براده برداری در ماشین کاری را از طریق شناخت صحیح از ابزار و دنیای پیچیده ی ابزار های براده برداری به کار ببریم .

مسلما اطلاعات و داده های برشی انواع فولادها و فلزات ، الیاژ و سوپر الیاژ ها و همچنین مواد مصنوعیی ( مثل تفلون و …..) با یکدیگر کاملا متفاوت است، چرا که هرکدام در مقابل براده برداری و اعمال تنش حرارتی و برشی رفتار مختص خود را بروز می‌دهند.

بنابراین اموزش این دوره کمک می‌کند تا بتوان انتخاب درستی از ابزار برای پیشبرد کار در تولید و یا انجام تعمیرات و امور فتی داشت.